Асфальт, плитка і літаки: що можна зробити зі сміття

25 Квітня, 2019 admin

Асфальт, плитка і літаки: що можна зробити зі сміття

З промислових відходів можна винести величезну користь, якщо правильно їх переробляти.

Асфальт з автомобільних шин, тротуарна плитка з комп’ютерним клавіатур і деталі літаків з алюмінієвих банок. В Європі заробляють на смітті, переробляючи його. Тоді як Україна завалена відходами. “Сьогодні” дізналися куди подіти сміття і можна отримати з нього прибуток. Мова не тільки про побутові відходи.

Використані паперові стаканчики для кави або чаю можуть, або поповнити гори сміття, або, якщо ви здасте їх на переробку, стануть, наприклад, сторінками з блокнота.

Використаний паперовий посуд на складі пресують, а потім відправляють на переробне підприємство, де з цього всього роблять папір. А з нього – зошити, блокноти, шкільні щоденники.

Справа вигідна, адже товари з вторинної сировини дешевші. У Німеччині друге життя отримують понад вісімдесят відсотків відходів. Країна економить до 12 млрд євро щорічно, виготовляючи продукцію з вторсировини. В Україні ж на переробку йде близько п’яти відсотків усього побутового сміття. Решта залишається на полігонах, більшість яких давно переповнені.

До того ж, згідно з чинним законом про відходи з першого січня 2018 року заборонено полігонне поховання відходів. Але в більшості випадків іншої альтернативи немає.

Українські переробні заводи часто відчувають нестачу вторинної сировини. Люди мало сортують сміття. Український уряд планує вирішити проблеми переробки та утилізації відходів до 2030 року. Беруть курс на циркулярну економіку. Це економіка, яка передбачає максимально повне використання всіх ресурсів і зокрема повторне використання, якщо це можливо.

Українські підприємства теж підтримали курс на циркулярну економіку і почали зменшувати шкідливий вплив на навколишнє середовище.

“Основними напрямками зараз у циркулярній економіці для нас – це золошлаки. Щоб до 30 року як мінімум 1,5 млн тонн ми використовувала заново. Або в будівництво доріг, або будівельних матеріалів”, – каже Томас Нійнемяе операційний директор ДТЕК Енерго.

На українських ТЕС вже сотні мільйонів тонн золошлаків. Це залишки від спаленого вугілля. В Європі їх давно використовують в будівництві доріг. Так дешевше і надійніше. Щоб в Україні були такі ж дороги, потрібні зміни національних будівельних норм, а також політичне рішення з використання промислових відходів замість природних матеріалів на державному рівні.

,